Volgelopen mailbox opruimen
Bepaal eerst welke type mail protocol u hebt gekozen tijdens e-mail account configuratie.
Outlook 2016
1. Ga naar Bestand en klik op Info.
2. en klik op Accountinstellingen:
Onder 'Type' staat account type, dit kan POP/SMTP, IMAP/SMTP of Microsoft Exchange zijn:
Afhankelijk van uw mailbox type kies een van de volgende opties:
Het POP3 protocol download standaard al uw e-mail berichten naar een apparaat, wat soms nadelig kan zijn als u op andere apparaten dezelfde mail bericht wilt lezen. Vaak hebben mailcliënten (zoals Microsoft Outlook) bij POP3 een optie waarmee je kan aangeven dat er een kopie van de mail wordt bewaard op de server. Deze instelling kan er echter voor zorgen dat uw mailbox vol raakt. Controleer daarom of deze instelling uitgeschakeld staat of pas het aantal dagen aan.
Outlook 2016
1. Ga naar Bestand en klik op Info.
2. en klik op Accountinstellingen:
1. Selecteer uw mail account en klik op 'Wijzigen':
2. Klik daarna op 'Meer instellingen ...':
3. Kies tabblad 'geavanceerd' en controleer de instellingen onder 'bezorging':
Probeer eerst de waarde bij 'Van server verwijderen na X dagen' te verlagen om webruimte te besparen naar bijvoorbeeld 3-5 dagen. Als dit niet helpt en uw mailbox grote 48 uur na instelling wijziging nog steeds te groot is, schakel dan alle vinkjes onder 'Bezorging' uit. Dit veroorzaakt wel dat u maar op 1 apparaat uw mail kan ontvangen.
Andere optie is overstappen naar grotere een hosting account in combinatie met IMAP account type of mail overzetten naar Exchange Office 365 waar u 50GB aan mailbox ruimte ontvangt.
Wanneer u voor het IMAP mail protocol hebt gekozen in de e-mail configuratie (i.p.v. POP3) zal er altijd mail op de server blijven staan. Het is hierbij van belang dat u dan regelmatig inlogt op de webmail en hierin mail verwijderd om overschrijding van uw schijfruimtelimiet te voorkomen.
Opruiming van mailbestanden op het hostingpakket kun u doen door in te loggen op de webmail om hierin mail te verwijderen via http://uwdomein.nl/webmail/ (vervang uwdomein.nl door eigen domeinnaam of gebruik http://krabo.nl/webmail/ ).
Na inloggen kiest u uw favoriete webmail programma of kiest u voor Roundcube:
Neem dan contact met ons op voor Office 365 ondersteuning.
Uw hostingpakket ondersteunt standaard de POP3 en IMAP protocollen en als extra kan een Exchange mailbox ingesteld worden bijvoorbeeld in combinatie met Office 365 pakketten.
Het POP3 (Post Office Protocol):
Standaard worden al uw e-mails via het POP3 protocol gedownload naar het apparaat waarop u het POP3 account hebt aangemaakt. Dit betekent dat wanneer u het e-mailaccount ook op een ander apparaat hebt ingesteld, u de mail dan niet meer ziet die u reeds op een andere apparaat hebt binnengehaald. Vaak hebben mailcliënts (zoals Microsoft Outlook) bij POP3 een optie waarmee je kan aangeven dat er een kopie van de mail wordt bewaard op de server.
Voordelen van POP3 protocol zijn bijvoorbeeld:
- Er blijven geen berichten achter op onze webserver waardoor je mailbox nooit zal vol raken
- Reeds gedownloade berichten en bijlagen kunnen zonder internet verbinding bekeken worden
Nadelen van POP3 zijn onder andere:
- Al uw e-mail wordt lokaal opgeslagen, bij een crash gaat zonder goede back-up al uw mail verloren.
- Is minder geschikt voor gebruik op meerdere apparaten
Heb je een vraag?
Bel ons op 0318 - 430 085 of mail naar info@krabo.nl
Of wil je ons uitdagen om grenzen te verleggen?
Neem contact op voor een afspraak en kom gezellig bij ons langs in Ede.