Tel: 0318 430 085

Outlook 2016 instellen

2016-02-25 14:48
door Sietse van Dreven

Ga terug

Verschillen in accounttype

Als u uw mail gaat instellen komt u er achter dat er verschillende accounttypes zijn. We kennen POP3, IMAP en Exchange.

POP3: Dit wil zeggen dat maar 1 apparaat verbonden kan zijn met de mailbox. Als er een mail binnen komt wordt deze gedownload naar het apparaat en vervolgens verwijdert van de server waardoor deze niet meer op te halen is vanaf een ander apparaat. Het voordeel van POP is dat de webruimte minder snel vol loopt.

IMAP: Met IMAP kunt u meerdere apparaten aansluiten op een mailbox. de e-mailberichten blijven op de server staan waardoor deze vanaf meerdere apparaten te bekijken is. Het nadeel van IMAP is dat de webruimte sneller vol zit, hierdoor is er sneller een groter account nodig.

Exchange: Dit is een professionele mailomgeving met een mailbox van 50GB die tegelijkertijd toegankelijk is vanaf verschillende apparaten. 

Stap 1. Open Outlook 2016.

1. Kies Bestand en klik op Account toevoegen

Hier onder vindt u de verschillende opties om uw mail in te stellen.

Exchange

Stap 2. Exchange instellen.

1. Zorg er voor dat 'E-mail account' geselecteerd is.

2. U kunt nu alle velden invullen. Onder de invoervelden staat precies wat er ingevuld dient te worden.

Stap 3. Procedure voltooien.

1.U bent nu aangemeld. Klik op Voltooien om de procedure af te ronden.

2. U wordt gevraagd om Outlook opnieuw op te starten. Hierna is het instellen gereed. 

POP3 i.c.m. ISP

Stap 2. Venster account toevoegen

1. Selecteer “Handmatige instelling of extra servertypen”

2. Klik op Volgende

Stap 3. Service kiezen

1. Selecteer “POP of IMAP”

2. Klik op Volgende

Stap 4. POP- en IMAP-accountinstellingen

Naam: Geef hier uw naam of naam van uw organisatie op. Ontvangers van uw email zullen deze naam zien als afzender.

E-mailadres: Geef hier het email adres op van uw account dat u heeft van Krabo ontvangen.

Server voor inkomende e-mail: Geef hier de naam van de inkomende email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor mail., bijvoorbeeld mail.uw-bedrijf.nl. Inkomende email server mail.krabo.nl werkt in meeste gevallen ook.

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Geef hier de naam van de uitgaande email server op. Dit is vrijwel altijd smtp server van uw adsl- of kabelaansluiting.

Gebruikersnaam: Vul hier de gebruikersnaam in die u heeft van Krabo ontvangen. Uw gebruikersnaam is in meeste gevallen hetzelfde als uw email adres.

Wachtwoord: Vul het wachtwoord in die u heeft van Krabo ontvangen. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

1. Klik nu op 'Meer instellingen ...'

Stap 5. Poorten

1. Klik op het tabblad Geavanceerd.

2. Vink het vakje aan bij 'Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL). Het poortnummer veranderd nu vanzelf naar 995.

3. Laat het poortnummer onveranderd voor Uitgaande e-mail (SMTP) op 25, tenzij dit anders wordt aangegeven door uw internet service provider.

4. Klik op OK.

Stap 6. Testen account

1. De Account instellingen worden nu getest. Klik op Sluiten als deze allebei goed zijn.

2. Uw account is nu voltooid. Start Outlook opnieuw op en u kunt beginnen met mailen. 

IMAP i.c.m. ISP

Stap 2. Venster account toevoegen

1. Selecteer “Handmatige instelling of extra servertypen”

2. Klik op Volgende

Stap 3. Service kiezen

1. Selecteer “POP of IMAP”

2. Klik op Volgende

Stap 4. POP- en IMAP-accountinstellingen

Naam: Geef hier uw naam of naam van uw organisatie op. Ontvangers van uw email zullen deze naam zien als afzender.

E-mailadres: Geef hier het email adres op van uw account dat u heeft van Krabo ontvangen.

Server voor inkomende e-mail: Geef hier de naam van de inkomende email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor mail., bijvoorbeeld mail.uw-bedrijf.nl. Inkomende email server mail.krabo.nl werkt in meeste gevallen ook.

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Geef hier de naam van de uitgaande email server op. Dit is vrijwel altijd smtp server van uw adsl- of kabelaansluiting.

Gebruikersnaam: Vul hier de gebruikersnaam in die u heeft van Krabo ontvangen. Uw gebruikersnaam is in meeste gevallen hetzelfde als uw email adres.

Wachtwoord: Vul het wachtwoord in die u heeft van Krabo ontvangen. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

1. Klik nu op 'Meer instellingen ...'

Stap 5. Poorten

1. Klik op het tabblad Geavanceerd.

2. Kies bij 'Gebruik het volgende type versleutelde verbinding' SSL. Het poortnummer veranderd nu vanzelf naar 993.

3. Laat het poortnummer onveranderd voor Uitgaande e-mail (SMTP) op 25, tenzij dit anders wordt aangegeven door uw internet service provider.

4. Klik op OK.

Stap 6. Testen account

1. De Account instellingen worden nu getest. Klik op Sluiten als deze allebei goed zijn.

2. Uw account is nu voltooid. Start Outlook opnieuw op en u kunt beginnen met mailen. 

POP3 i.c.m. Krabo

Stap 2. Venster account toevoegen

1. Selecteer “Handmatige instelling of extra servertypen”

2. Klik op Volgende

Stap 3. Service kiezen

1. Selecteer “POP of IMAP”

2. Klik op Volgende

Stap 4. POP- en IMAP-accountinstellingen

Naam: Geef hier uw naam of naam van uw organisatie op. Ontvangers van uw email zullen deze naam zien als afzender.

E-mailadres: Geef hier het email adres op van uw account dat u heeft van Krabo ontvangen.

Server voor inkomende e-mail: Geef hier de naam van de inkomende email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor mail., bijvoorbeeld mail.uw-bedrijf.nl. Inkomende email server mail.krabo.nl werkt in meeste gevallen ook.

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Geef hier de naam van de uitgaande email server op. Dit is vrijwel altijd smtp server van uw adsl- of kabelaansluiting.

Gebruikersnaam: Vul hier de gebruikersnaam in die u heeft van Krabo ontvangen. Uw gebruikersnaam is in meeste gevallen hetzelfde als uw email adres.

Wachtwoord: Vul het wachtwoord in die u heeft van Krabo ontvangen. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

1. Klik nu op 'Meer instellingen ...'

Stap 5. Uitgaande server

1. Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail

2. Vink het vakje aan.

Stap 6. Poorten

1. Klik op het tabblad Geavanceerd.

2. Vink het vakje aan bij 'Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL). Het poortnummer veranderd nu vanzelf naar 995.

3. Verander het poortnummer voor Uitgaande e-mail (SMTP) naar 465 en kies bij 'Gebruik het volgende type versleutelde verbinding' SSL.

4. Klik op OK.

Stap 7. Testen account

1. De Account instellingen worden nu getest. Klik op Sluiten als deze allebei goed zijn.

2. Uw account is nu voltooid. Start Outlook opnieuw op en u kunt beginnen met mailen. 

IMAP i.c.m. Krabo

Stap 2. Venster account toevoegen

1. Selecteer “Handmatige instelling of extra servertypen”

2. Klik op Volgende

Stap 3. Service kiezen

1. Selecteer “POP of IMAP”

2. Klik op Volgende

Stap 4. POP- en IMAP-accountinstellingen

Naam: Geef hier uw naam of naam van uw organisatie op. Ontvangers van uw email zullen deze naam zien als afzender.

E-mailadres: Geef hier het email adres op van uw account dat u heeft van Krabo ontvangen.

Server voor inkomende e-mail: Geef hier de naam van de inkomende email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor mail., bijvoorbeeld mail.uw-bedrijf.nl. Inkomende email server mail.krabo.nl werkt in meeste gevallen ook.

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Geef hier de naam van de uitgaande email server op. Dit is vrijwel altijd smtp server van uw adsl- of kabelaansluiting.

Gebruikersnaam: Vul hier de gebruikersnaam in die u heeft van Krabo ontvangen. Uw gebruikersnaam is in meeste gevallen hetzelfde als uw email adres.

Wachtwoord: Vul het wachtwoord in die u heeft van Krabo ontvangen. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

1. Klik nu op 'Meer instellingen ...'

Stap 5. Uitgaande server

1. Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail

2. Vink het vakje aan.

Stap 6. Poorten

1. Klik op het tabblad Geavanceerd.

2. Kies bij 'Gebruik het volgende type versleutelde verbinding' SSL. Het poortnummer veranderd nu vanzelf naar 993.

3. Verander het poortnummer voor Uitgaande e-mail (SMTP) naar 465. Kies ook hier bij type verbinding SSL.

4. Klik op OK.

Stap 7. Testen account

1. De Account instellingen worden nu getest. Klik op Sluiten als deze allebei goed zijn.

2. Uw account is nu voltooid. Start Outlook opnieuw op en u kunt beginnen met mailen. 

Ga terug